«Tegelikult on probleem ka Tallinnas väga terav, maakondades veel eriti,» märkis Saar üle-Eestilise õpetajate põua kohta.

«Miks see ei rauge? Kui sellele küsimusele saaks hästi lühidalt vastata, oleks see ammu juba vastatud ja mehhanismid tööle pandud. Palju puudutab kindlasti õpetajate staatust, aga on kindlasti seotud ka kõrgharitud spetsialisti sissetuleku, tegevusvõimaluste ja vabadustega.»

Saar tõi välja, et tihti on hea õpetaja ka süvitsi minemise sooviga paradoksi ees: «Kas süveneda või õpetada kõigile samaväärselt baasvara?» Kõike korraga ei jõua ka parema tahtmise juures.

«Aga staatusel on ühiskondlik ja sotsiaalne mõõde,» märkis 11 aastat õpetajana töötanud Saar.

Alustades tuli ametivaliku selgitamist rohkem ette - kui keemikuna laboris töötades oleks tööaeg fikseeritum ja sissetulek teine, räägib õpetajaameti kasuks võimalus end huvitavas valdkonnas süvitsi minna. «Õpetamine on kahtlemata üks stimuleerivamaid tegevusi,» lisas ta.

Palk ei vasta töö sisule

Õpetajate palga puhul sõnas Saar, et kõik sõltub, millega võrrelda.

«Kipume võrdlema õpetaja sissetulekut Eesti keskmise palgaga ja selle peale leiavad paljud, et õpetaja elukvaliteedil pole häda midagi. Täiesti adekvaatne seisukoht. Kui aga võrrelda nende nõudmiste ja ootustega, mis õpetajale seatud on – õpetaja kui kõrgharitud tippspetsialist, kes tunneb nii ainevaldkonda, suhtlemise, õppimise ja õpetamise psühholoogiat, ja kes on valmis 40-tunnisest töönädalast oluliselt enam panustama ja õpilastele, vanematele, kogukonnale olemas olema – siis need nõudmised on need, mis hirmutavad.»

Ent õpetajate päeval on ka helgemaid pooli - vaata videost, kuidas soovitavad külalised seda tähistada!